همه چیز در مورد رنگ بندی سازمانی
رنگ بندی سازمانی اهمیت زیادی دارد و درواقع رنگ برند شما است که انتخاب اصولی و مناسب آن باعث جذب مخاطب و رشد و موفقیت محصول یا برندتان میشود. یکی از اقدامات مهم اولیه که تاثیرات زیادی بر احساسات و ذهن مخاطب دارد تصمیمگیری در مورد طراحی بصری سازمان است؛ این طراحی شامل تم رنگی سازمان، ست اداری، طراحی گرافیکی لوگوی سازمان و رنگ سازمانی لوگو است.
رنگ سازمانی چیست؟
رنگ یکی از نکات اصلی در طراحی وب است. در برخی موارد ممکن است طراح در انتخاب رنگ ها اختیار داشته باشد، اما در بسیاری از مواقع یک طرح رنگی از قبل ایجاد شده است و باید رعایت شود. در شرایطی که یک شرکت قبلاً دارای یک نام تجاری قوی است، استفاده از رنگ در وب سایت می تواند باعث ایجاد یا کاهش آن شود.
انتخاب رنگ سازمانی با چه اصولی انجام می شود؟
انتخاب رنگ مناسب برای برند سازمان بر تصمیم گیری افراد در خرید محصول و خدمات تاثیر گذار است. بطور خلاصه از رنگهای سازمانی، رنگ سفید القا کننده پاکیزگی، رنگ سبز القا کننده سلامتی، رنگ بنفش القا کننده تجملات، رنگ قرمز القا کننده هیجان و انرژی و رنگ زرد رنگ متقاعد کننده ای برای مخاطب می باشد. بسیاری از وب سایت های موفق و همچنین بسیاری از برندهای موفق از رنگ سازمانی آبی استفاده می کنند چرا که این رنگ القا کننده آرامش و اطمینان در خرید می باشد و باعث ایجاد احساس راحتی در مخاطب می شود.
در انتخاب رنگ سازمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟
هنگام انتخاب رنگ سازمانی باید به محدوده سنی مشتریان و مخاطبین خود توجه کنید. باید بدانید که رنگهای شاد کودکان را جذب میکند و رنگهای خنثی برای بزرگسالان مناسب است.
جنسیت مخاطب در برگزیدن رنگهای سازمانی اهمیت زیادی دارد.
حوزه کاری در انتخاب رنگ سازمانی اهمیت فراوانی دارد و به عنوان مثال سازمان اهدای خون باید حتماً از رنگ قرمز استفاده کند.
در سطح بین المللی سعی کنید یک رنگ سازمانی را انتخاب کنید که در سایر کشورها هم معنی و مفهوم خوبی داشته باشد یا اصلاً دارای معنی خاصی نباشد.
رنگ سازمانی در فرآیند طراحی لوگو چه جایگاهی دارد؟
هدف اصلی سازمانها در طراحی لوگو سازمان تاثیر روی مخاطب است، به طوری که مخاطب را به خود جلب نماید. در طراحی لوگوی سازمانی رنگ بسیار حائز اهمیت است چرا که میتواند روی تصمیمات، وضعیت روانی و احساسات فرد تاثیر گذار باشد.
بهترین رنگ سازمانی کدام است؟
بهترین رنگ سازمانی ، رنگی است که در عین خاص بودن بتواند حس و حال مربوط به صنف شما را به مخاطب منتقل کند. پس می بایست حتما روانشناسی رنگ های مختلف را بدانید و تاثیر هر رنگ روی افراد را درک کرده باشید.
طراحی و رنگ سازمانی شما باید منحصر به فرد باشد و برند دیگری را در ذهن مخاطب یادآور نشود. پس پیش از انتخاب رنگ سازمانی مورد نظر خود، حتما رنگ های سازمانی برندهای دیگر و به خصوص رقبای خود را بررسی کنید.
برای انتخاب رنگ بندی سازمانی مراحل زیر پیشنهاد می شود:
انتخاب رنگ پایه
با توجه به سلیقه و توجه به روانشناسی رنگها رنگ پایه برای سازمان خود را انتخاب کنید.
انتخاب رنگهای مکمل
میتوانید با کمک گرفتن از برندهای موفق رنگ سازمانی برند خود را انتخاب کنید. بهتر است رنگ سازمانی خود را خیلی پیچیده و شلوغ نکنید پیشنهاد میشود از یک رنگ پایه و حداکثر چهار رنگ مکمل استفاده کنید.
برای مشاهده سایر مقالات به قسمت مقالات سایت نیکان رسانه مراجعه کنید:
دیدگاهتان را بنویسید