در طراحی پوستر خلاقانه به چه نکاتی توجه کنیم؟
طراحی پوستر خلاقانه و حرفهای برای محصولات، خدمات و رویدادهای تجاری به عنوان یکی از ابزار های تبلیغاتی موثر برای ارائه اطلاعات در زمینه های مختلف به مخاطبان است. این ابزار ها به یک روش بازاریابی حرفه ای تبدیل شده اند که می توانند توجه مشتریان را نسبت به رویداد های مختلف به خود جلب کنند. در این مقاله قصد داریم به برخی از نکات مهم در زمینه طراحی پوستر خلاقانه بپردازیم، پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید:
پوستر چیست؟
پوستر یا دیوارکوب، صفحات کاغذی در ابعاد تقریباً بزرگ هستند که بر روی آنها نوشتهها، طرحها، نقاشیها و نظایر آن چاپ میشود. پوسترها به منظور نصب شدن بر روی دیوارها یا دیگر سطوح عمودی تعبیه شدهاند. پوسترهای معمولی از نقاشی و نوشته تشکیل شدهاند که به منظور جلب توجه یا اطلاعرسانی بر روی دیوارها و دیگر مکانهای تبلیغاتی چسبانده می شوند.
انواع پوستر
برای طراحی پوستر خلاقانه ابتدا باید انواع پوستر را بشناسیم و از روش های مختلفی برای طراحی آن ها استفاده کنیم. هدف از تهیه پوستر ممکن است تبلیغ یک اثر هنری، نمایشگاه و یک فیلم سینمایی باشد . امروزه از پوستر ها در موارد زیر استفاده می شود:
- پوسترهای سیاسی
- پوسترهای انگیزشی
- پوسترهای فیلم و سریال
- پوسترهای رویدادی
- پوسترهای مسافرتی
- پوسترهای آموزشی
نکات مهم در طراحی پوستر خلاقانه
همانطور که به آن اشاره کردیم امروزه صاحبان کسب و کار برای تبلیغات محصول و خدمات خود از ابزاری مانند پوستر استفاده می کنند. طراحی یک پوستر خلاقانه و حرفه ای با یک برگه ساده و معمولی آغاز می شود. اندازه پوستر معمولا در ابعاد سی در چهلو دو سانتی یا بیست در سی سانتی میباشد.همچنین پوسترها میتوانند به صورت عمودی یا افقی ساخته شوند، اما اکثرا به صورت عمودی مورد طراحی قرار میگیرند.
برای اینکه پوستر طراحی شده کاربردی باشد و مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
-
توجه به موضوع پوستر
موضوع پوستر اهمیت بسیار زیادی در نوع طراحی شما دارد. چرا که هر پوستر طبق اهداف خاصی طراحی می شوند. بنابراین قبل از طراحی پوستر باید موضوع آن و مخاطبان هدف را در نظر گرفت.
-
توجه به رنگ پوستر
رنگ یکی از مهم ترین عناصر در تمام ابزارهای تبلیغاتی می باشد. اصلی ترین ابزاری که می تواند توجه دیگران را جلب کند رنگ است. بدین منظور باید به درجه روشنی و تیرگی پوستر توجه شود. طیف رنگی تصاویر و نوشته ها باید به گونه ای انتخاب شود که با یکدیگر تداخلی نداشته باشد.
-
محل نصب پوستر
قبل از طراحی پوستر باید به محل قرار گیری آن توجه کنید. با این کار می توانید پوستر مورد نظر خود را با توجه به رنگ های محیط، طراحی کنید. محل قرارگیری یک پوستر با توجه به بسیاری از فاکتورها از جمله اندازه چاپی آن و ابعاد مورد بررسی قرار میگیرد. عابران و مخاطبان باید بتوانند با پوستر شما در محل خوب ارتباط برقرار کنند و این یک عامل ضروری برای جذب آنها است. به طور مثال، اگر پوستر شما بر روی یک دیوار سفید آویزان باشد، ممکن است بخواهید از یک طرح و رنگ متضاد مانند سیاه استفاده کنید.
-
استفاده از متن و فونت مناسب
برای طراحی برخی از پوسترها از متن های بزرگ و فونت های پهن استفاده می شود. در این صورت برای طراحی پوستر خلاقانه بدون تصویر باید به نوع نوشته، فونت و رنگ آن توجه شود. همچنین بهتر است از فاصله معقولی بین نوشته ها استفاده شود.
-
استفاده از تصاویر جذاب و خلاقانه
برای طراحی پوستر خلاقانه بهتر است از عکس های گرافیکی با جلوه های ویژه و مناسب با نوع متن استفاده کرد. عکس ها از بخش های اصلی یک پوستر محسوب می شوند و طراحی آن ها می تواند تاثیر بسیاری در چشم مخاطبان بگذارد.
برای مشاهده سازه های نمایشگاهی نیکان رسانه به روی لینک کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید