تبلیغات بیلبوردی چیست
تبلیغات بیلبوردی چیست ما برای شما عزیزان هر آنچه در باره تبلیغات بیلبوردی هست توضیح خواهیم داد
با ما دراین مقاله جذاب و مفید همراه باشید
بیلبورد چیست
بیلبورد یا آگهی نما تابلو بزرگی است که در معابر شهری مانند حاشیه خیابان ها، جاده های بین شهری و درون شهری، بزرگراه ها و آزادراه ها نصب می شود و جهت تبلیغات و نصب آگهی در اختیار ارگان ها، ادارات، برند ها و کسب و کار های بزرگ و کوچک قرار می گیرد.
تاریخچه بیلبورد تبلیغاتی
پیدایش آگهی به شکل بیلبورد را می توان به دوره مصر باستان نسبت داد که به صورت متن روی هرم های چهار وجهی انجام میگرفت. البته متون حک شده روی هرم ها معمولا به صورت شعار های مذهبی و یا قوانین کشور بود که ماهیتشان چیزی مشابه بیلبوردهای امروزی در جهت رویت و آگاهی دادن به عموم و اطلاع رسانی آنها بود.
تبلیغات بعد از گذر زمان و در سال 1450 با اختراع ماشین چاپ توسط مخترعی به نام گوتنبرگ به شکل آگهی های چاپی و پخش آن میان مردم تغییر کرد و رفته رفته با پیشرفت در امور تبلیغات و چاپ، اولین عکس در سال 1796 پدیدار شد و مردم را بر آن داشت تا در پی یافتن مکانی مناسب جهت تبلیغات خود در تلاش و تفکر باشند.
یکی از موارد و تفکرات مهم انسانی که در رابطه با تبلیغات بیلبوردی در آن زمان به وقوع پیوست، ساخت ستون ها و قاب ها در مناطق پر رفت و آمد شهر بود که در موازات این حرکت، اولین تبلیغات جاده ای توسط تاجران آمریکایی در مکان هایی مانند دیوارها، تیرهای تلگراف و مکان هایی مشابه صورت گرفت.
ظهور تبلیغات مدرن بیلبوردی در سال 1900 میلادی با ساخت بیلبوردهای عظیم جاده ای میان شهرها شکل گرفت و اکثر کارآفرینان و تولید کنندگان مبادرت به تبلیغات محصولات و خدماتشان روی آنها نمودند که همین مورد باعث پیشرفت تبلیغات بیلبوردی شد که امروزه نیز از کاربردی ترین نوع تبلیغات بشمار می رود.
بنر و بیلبورد
تبلیغات بیلبوردی چیست
اگر شما از فرق های بین بیلبورد و بنر تبلیغاتی مطلع باشید متوجه این خواهید شد که در بیلبورد به منظور تنوع ،هیچ گونه نوع حروف ماشینی وجود نداشته است. به طور معمول در سازه های تبلیغاتی شعارها در بالای متن ها قرار می گیرد و تعداد کلمات های آن از ۹ کلمه بیشتر نمی شود.
چون بیشتر بیلبوردها در خیابان ها و بزرگراه ها نصب و اجرا می شوند منتقل کردن پیام و مفهوم آن باید سریع باشد تا مخاطبان و عابرانی که با ماشین رفت و آمد می کنند در زمان بسیار کم و کوتاه پیام و مفهوم را درک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر رو نیکان رسانه کلیک کنید
بیلبوردها معمولاً در جاهایی مانند ایستگاه های راه آهن یا در محیط پیاده رو یا بر روی اتوبوس ها یا در ایستگاه های مترو در ردیف های چند تایی و جایی که محل ازدحام و شوغی جمعیت باشد نصب می شود. موقیت های تکراری که یاد شده فرصتی است برای پیش برد ایده و فکر هایی که غالبا از راه یک بیهوده گویی نزدیک تر به هدف به افراد در حال انتظار و استراحت منتقل می شود. یکی دیگر از راه های انتقال شعار راه های تبلیغاتی معمولی است و تیزر را با ایده های عالی می توان ترکیب کرد تا یک نمونه کار بسیار خوب و ایده عالی شود.
انواع بیلبورد های تبلیغاتی
همان طور که پیش تر اشاره کردیم؛ بیلبورد ها در اندازه ها و شکل های گوناگونی طراحی میشوند. یکی رایج ترین آن ها مستطیلی شکل هستند که در بزرگراه ها و خیابان ها نصب میشوند.
دومین مورد آنها عمودی هستند که در پیاده روها نصب می شوند. (به دلیل اشغال کردن فضای کمتر عمودی شکل هستند)
سومین مورد تابلوهای نصب شده در ساختمان ها، آسانسور و … هستند .
چهارمین مورد بنابورد هایی هستند که بر روی ساختمان های بلند مرتبه نصب می شوند.
دیدگاهتان را بنویسید