اصول طراحی تقویم چیست؟ نکات لازم برای طراحی تقویم تبلیغاتی
اصول طراحی تقویم چیست؟ طراحی تقویم با رویکرد تبلیغاتی یکی از متداول ترین روش ها برای ارائه برند تجاری به مخاطب هدف است. به کمک تقویم های تبلیغاتی می توان نظر افراد مختلف را به حرفه و برند تجاری خود جلب کرد. به همین دلیل به طور معمول موسسات و کمپانی ها برای تبلیغ و نشان دادن کار خود از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از موثرترین آن ها تقویم های رومیزی می باشد. ما در این مقاله از نیکان رسانه قصد داریم به اصول طراحی تقویم و نکات لازم برای طراحی آن بپردازیم:
اصول طراحی تقویم چیست؟
اگر در نظر دارید تقویمهایی را به مشتریان و شرکای تجاری خود ارسال کنید، بهتر است به آن به عنوان یک فرصت بی نظیر برای تبلیغ روزانه برند خود در طول سال فکر کنید. از این رو رعایت اصول طراحی تقویم و نکات مهم آن، از مسائل ضروری در جلب توجه مخاطبان است:
- انتخاب موضوع مناسب برای تقویم
- توجه به جذابیت تقویم برای جلب توجه مخاطب
- استفاده از نام تجاری، رنگ و تصاویری که یادآور مجموعه شما باشد.
- خوانایی و وضوح تصاویر و اعداد به کار رفته
- رعایت اصول سادگی و استفاده از تصاویر با کیفیت
- معرفی محصولات، خدمات و نمایش نمونه کارها در تقویم
- مشخص کردن تعطیلات و مناسب های مختلف با یک رنگ جداگانه
- توجه به طراحی صفحه اول تقویم که یکی از عناصر مهم برای جلب توجه مخاطب است.
- توجه به سایز و مدل تقویم با توجه به سلیقه مشتری
انواع تقویم و کاربردهای آن
1- تقویم رومیزی: این تقویم را می توانید در کنار سر رسید به مشتریان خود هدیه دهید. تقویم رومیزی امکان چاپ اختصاصی داشته و شما می توانید در طرح ها و سایز های مختلف آن را سفارش دهید.
2- تقویم جیبی: یکی از پرطرفدارترین و ارزان ترین هدیه تبلیغاتی تقویم جیبی است. این تقویم به دلیل سایز کوچک خود می تواند همیشه همراه مخاطبان شما باشد. چاپ تقویم های جیبی به صورت تمام رنگ و جلد سلفونی تولید می شود. از مزایای این تقویم ها می توان به ماندگاری بالا و تنوع زیاد آن اشاره کرد.
3- تقویم دیواری: استفاده از تقویم دیواری برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ باعث جلب توجه مخاطبان شده و می تواند در معرفی محصولات و تبلیغات برند شما موثر واقع شود. در تقویم دیواری از قطعات A3 و A4 استفاده می شود که خواندن اعداد از راه دور هم ممکن باشد. همچنین برای جلوه زیباتر آن از فنر پلاستیکی یا فلزی برای صحافی آن استفاده می شود.
نکات لازم برای طراحی تقویم تبلیغاتی
برای طراحی تقویم های تبلیغاتی می توان به نکات زیر اشاره کرد:
- استفاده از رنگ های سازمانی برای طراحی تقویم تبلیغاتی
- هماهنگی بین صفحات تقویم و استفاده از لوگو تجاری
- توجه به طراحی ها و تصاویر هر صفحه
- اشاره به تخفیفات و مسابقات هر ماه
- عدم استفاده از ایده های کپی
- به کار گیری نماد هایی مرتبط با کار و برند خود
- هماهنگی بین طرح و محتوا
دیدگاهتان را بنویسید